Le Bureau har sedan i höstas haft ett samarbete med Dafgårds i Källby. Nu kommer det första externa resultatet. En sitcom som handlar om fajten mellan de ikoniska varumärkena Billys och Gorbys. 

Genom tre generationer har Dafgårds utvecklat svensk husmanskost. Dafgårds är ett modernt, svenskt familjeföretag som verkat i Källby i Västergötland sedan Gunnar Dafgård startade verksamheten på 1930-talet. 

Le Bureau har sedan samarbetet inleddes i höst genomfört ett varumärkesarbete tillsammans med Dafgårds. Le Bureau har parallellt med det uppdraget fått uppgiften att göra en extern insats för varumärkena Billys och Gorbys.

Lösningen blev en sitcom. Idén är att Billys och Gorbys tjafsar med varandra i frysdisken där konsumenterna har som vana att se dom. Istället för att göra en lång film, har det producerats över 20 stycken korta filmer. Sitcomen kommer synas i ett flertal digitala kanaler samt bio. På sajten billysvsgorbys.com kommer man kunna gå in och ta ställning för sin favorit. 

” Att prata om Billys och Gorbys var för sig kunde blivit generiskt, men när vi sammanförde dem i en fajt om vem är bäst och godast, hände det något. Det här är ju ett perfekt upplägg där man faktisk kan racka ner ganska hårt på sin största konkurrent.”, säger Josephine Wallin, cd på Le Bureau.

Lilla Bantorget
111 23 Stockholm

+46 736 33 64 00